Party in Miami!

“What happens in Vegas, stays in Vegas. What happens in Miami, never happened,”

Dat was een van de eerste dingen die ons werd verteld toen we aankwamen in Miami. Maar daar kom ik nog op terug! De eerste week in Miami was geweldig. Lana en ik hebben echt zo ontzettend veel lol gehad, gefeest en dingen gedaan. En Miami Beach zelf is zo gaaf. Voorlopig wil ik nog niet naar huis!P1080774

Toen we ‘s avonds aankwamen in het hostel trokken we een fles champagne open om te vieren dat we in Miami waren. En nog geen twee minuten later werden we uitgenodigd om mee te gaan naar een club, dus we trokken snel iets anders aan en stapten in het busje richting de club! En met snel bedoel in 15 minuten. Mega snel dus haha! Het jammere was dat ik niet binnen kwam, omdat er mensen bij de deur stonden die Europese ID’s begrepen. -Het fijne van geboren zijn op 1 september is namelijk dat als een Amerikaan mijn ID verkeerd begrijpt, degene denkt dat ik op 9 januari geboren ben, wat me dus 21 maakt!- Dat ik niet binnen kwam betekende natuurlijk niet dat de avond over was, in het hostel raakte ik met mensen in gesprek die een drankje gingen doen bij het strand en werd het alsnog een hele gezellige avond!

IMG_8728Dit gaat geen chronologisch verhaal van A tot Z worden, maar ik ga je alle highlights vertellen. Miami is namelijk zo geweldig dat ik echt al het besef van dagen kwijt ben. Maar een dag zag er meestal uit als 1. Uitslapen, 2. Ontbijt halen, 3. De dag doorbrengen, 4. Avondeten, 5. Uitzoeken wat de avond ons gaat brengen, 6. Feesten.

IMG_6004IMG_8800Zo waren Lana en ik er in Orlando al achter dat we evenveel liefde voor bruschetta’s hebben, dus op de eerste echte dag in Miami zijn we die gaan eten en een heerlijke cocktail gaan drinken! Daarna zijn we het strand gaan bekijken en kwamen we er achter dat de Chippendales op gingen treden die avond! Dus raad maar wie er ‘s avonds bij de show zaten… En de show ging gelijk over in de club, Mansion, wat echt een hele gave club is. Tijdens de show werd de quote bovenaan de tekst gezegd, een erg leuke als je het mij vraagt!

IMG_9007De volgende dag gingen we naar het strand met de tweeling die we ontmoet hebben, en het strand hier is echt geweldig. De oceaan is zo warm en mooi blauw en gewoon geweldig! Het strand is heel schoon, zelfs bijna schelpvrij. Helaas ging het ontzettend hard regenen en waaien, dus dat maakte het minder grappig, maar we waren toch al nat van het zwemmen dus ach :). Maar de dag erna was heerlijk op het stand! De zon was lekker warm en een briesje hield het comfortabel. ‘S avonds werd er weer gefeest natuurlijk!

P1080710P1080624P1080658De volgende echte highlight was de trip naar de Everglades. De Everglades is een natuurgebied waar Alligators leven. We gingen op een airboat door het gebied, wat erg gaaf was, want dat gaat hard! En hij draaide de boot alle kanten op, dus ik kreeg constant water over me heen, was erg grappig. En natuurlijk zagen we alligators! De baby was zo ontzettend klein, bijna schattig zelfs! Na de boot was er een show, waar er werd laten zien hoe je een gator kan vangen en hoe je je hand in de mond kan steken zonder ja hand kwijt te raken. Erg fascinerend. Natuurlijk waren er ook wat gators in hokken, waardoor je ze van heel dichtbij kon zien.

IMG_6147IMG_6226IMG_6191En, zoals dat echt in Miami kan, was er een bootfeest! Oftewel er waren veel mensen op een boot en harde muziek en onbeperkt drinken. Allemaal overdag! Ik kwam een groep Nederlanders tegen, dus dat was gezellig! Ook gaf het een geweldig beeld van de mooie huizen aan het water in Miami, ik zou het zeker niet erg vinden om daar te wonen. En de zonsondergang was prachtig.

Ook heb ik een kleine verlsaving voor sushi ontwikkeld, dus daar hebben we 2x gegeten (en ik nog een keer alleen). Lekker en gezond, iets wat niet altijd even makkelijk is hier in Amerika.

IMG_6055Maar helaas komen aan alle goede tijden een einde, en moest ik afscheid nemen van Lana. Zij ging doorreizen naar LA, en ik moest het hostel uit omdat het vol was, dankzij Ultra. Voor de mensen die mij kennen, ik ben heel slecht in het nemen van afscheid. Zeker van iemand zo tof als Lana! We zijn hetzelfde in zo ontzettend veel dingen, bizar gewoon. Maar, het gaat zeker niet de laatste keer zijn dat we elkaar zien. Mijn volgende reis gaat naar Australië zijn en zij gaat sparen om naar Europa te komen!

Gelukkig liet ik niet iedereen achter die ik heb leren kennen op de reis, want Chris (de gozer die we in Orlando hadden ontmoet) was ook naar Miami gekomen en samen hebben we een auto gehuurd en zijn we naar Ford Lauderdale gegaan, de enige plek waar nog een hostel met slaapplek was, aangezien alles vol zat dankzij het Ultra Music Festival. Een shitplek, bleek achteraf, maar een voordeel was dat ik er iemand tegen kwam die niet naar de derde dag (de beste!) van Ultra kon, en dus kon ik zijn kaartje over kopen! De eerste avond in het hostel wilden we de boulevard bekijken, maar na letterlijk een uur lopen zijn we nooit aangekomen, het bleek een stuk verder weg dan verwacht xD. Overdag was het weer eens wasdag, wat verschrikkelijk lang duurt als je niet echt weg kan. Maar er was een echt ouderwets Pac Man machine, super tof!

IMG_6346Daarna wilden we een auto huren voor de volgende dag, zodat ik weer terug kon naar Miami en Chris naar de Everglades. Het ophalen die avond bleek hetzelfde te kosten, dus hebben we dat gedaan! Daardoor konden we de boulevard van Ford Lauderdale alsnog bekijken. Een gezellig plaatsje, niet al te groot. Wat me verbaasde was de enorme hoeveelheid politie die er was, zo ontzettend veel meer als hier in Miami Beach…

De volgende dag ben ik dus weer terug gegaan naar Miami. Ik heb drie nachten doorgebracht in het Jazz hostel. Een prima hostel, niet al te boeiend. Heb daar twee hele aardige meiden ontmoet en daar dan ook de avond mee doorgebracht, maar helaas gingen zij de volgende dag al weer weg. En zo bleek iedereen in mijn kamer opeens uit te checken en had ik zowaar de kamer de hele dag voor mezelf. Een dagje helemaal alleen zijn zo op z’n tijd is niet verkeerd en daar heb ik dan ook heerlijk van genoten.

IMG_6419De volgende dag zou ik naar Ultra gaan. Zou ja, want ik ben nooit binnen gekomen. Er was de dag ervoor iets mis gegaan met het kaartje van degene van wie ik hm had overgekocht, dus hij moest naar Ultra komen om te bewijzen dat ik het kaartje niet had gestolen. Dat duurde helaas alleen zo lang dat tegen de tijd dat hij er was, iedereen die ik echt wilde zien al geweest was. Gelukkig was hij zo eerlijk om me mijn geld terug te geven. Maar ik baalde enorm!

De eerste checkte ik uit bij het Jazz hostel, om in te checken bij mijn laatste hostel deze reis! Omdat er wat tijd tussen uit en inchecken zat, besloot ik naar het strand te gaan. Stommer dan stom ben ik in slaap gevallen, nog voor ik zonnebrandcrème op had gedaan. Ik ben zo ontzettend verbrand dat ik vervolgens twee dagen en 3 avonden op bed heb gelegen, nauwelijks kon bewegen en me vreselijk voelde. Maar vandaag heb ik mezelf uit bed getrokken, het is tijd om weer wat te gaan doen!

fotoDe laatste dagen van mijn reis zijn aangebroken, en ik heb er gemengde gevoelens over. Aan de ene kant ben ik het zat om alleen te zijn, is het geld op en de feesten heb ik gezien. Hoewel ik het prachtige strand met de warme oceaan nooit zat zal worden, kan ik dankzij dat ik verbrand ben ook daar niet meer van genieten. Maar, dat betekent niet dat ik het reizen zat ben! Het liefst ga ik nu door naar een andere plek in the USA. Er is nog zo veel te zien en zo veel te doen… En ik wil mijn vriendinnen wel weer zien, maar heb liever dat ze hier heen komen haha! Ja, reizen is geweldig en ik heb nog helemaal geen zin om deze vrijheid om te geven! Gelukkig heb ik dus nog een paar laatste dagen om er van te genieten. :).